Fragmenten

2016: de eerste keer…

Intussen zijn we bij de laatste dagen van dit jaar beland. Het is te zien aan m’n druivelaar kalender die er nu mistroostig en met nog maar weinige blaadjes bijhangt :-).  Zo waren er in 2016 een aantal dingen die ik de eerste keer heb gedaan/ meegemaakt/ toegepast/ beleefd. Dat is het mooie en unieke aan èlk leven, dat geldt voor ieder van ons. Deze ‘De eerste keer…’ is voor mij veelbetekenend omdat het om bewuste keuzes gaat die me verder op weg hebben geholpen in de goede richting. Daar even dankbaar bij stilstaan leek me daarom wel een geschikt moment, nu. Volg alvast even mee en…veel leesplezier ;-).

Via de hyperlinks kom je bij de respectievelijke RBB berichten/pagina’s rond dat onderwerp.

Voor het eerst…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat denk je? Zullen we er nog zo’n jaartje bijdoen 🙂 ?
Wil jij iets delen dat je voor ’t eerst hebt gedaan in 2016?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

21 gedachten over “2016: de eerste keer…

    1. Yoga…dat vind ik ook wel interessant, het aanbod daarin is dan ook enorm hé en zoals jij aanhaalt: voor ieder bestaat er wel een vorm die bij diegene past. Voor welke yoga heb jij gekozen als ik vragen mag? Benieuwd naar jouw ervaring daarmee ;-).

      Like

      1. Voor mij waren de meeste vormen te pittig. Ik doe nu yin yoga, waarbij je een paar minuten in dezelfde houding blijft en het de bedoeling is om te voelen waar de spanning zit, zodat je kunt proberen daar te ontspannen.

        Like

  1. Amai, wat een lijst! Bij mij staat er ook nog eentje op til met eerste keren 🙂 En wat betreft rode biet gerechtjes: een basic soepje met gekruimelde feta erin… njam 🙂

    Like

    1. Zo’n lijstje is altijd langer dan men zelf denkt, èlk leven is dan ook uniek hé ;-). Dank je trouwens, om hier te komen reageren (altijd welkom 😉 ) èn voor de bijkomende tip ivm rode biet.

      Like

  2. een behoorlijk lijstje van nieuwe dingen! Oh dat interview, wat leuk, dat wist ik helemaal niet (meer), die blogpost moet ik gemis hebben.
    Ik wist niet dat je op goodreads zit, ik ga je eens zoeken.

    Like

      1. Ja natuurlijk vrienden op Goodreads ;-). Is alweer een tijdje geleden dat ik daar vertoefde, in 2017 maak ik er weer werk van, van dat lezen.

        Geliked door 1 persoon

  3. Als lijstjes-fan vind ik dit natuurlijk weer een superleuke blogpost. Lief van je dat je je deelname aan het Blogger Vriendenboek ook vermeld. Zodra januari start verschijnen ga ik weer heel wat terugblik-lijstjes delen en in één van hen viel het me op dat ik ook wel wat dingen voor het eerst deed in 2016. Zo las ik bijvoorbeeld voor het eerst een Graphic Novel.

    Like

    1. Een graphic novel, dat hoort ook bij m’n leesplan dit jaar (Leesdoelen 2017). Ik hoor graag welke je mij (lees: beginnelingske) aanraadt. Nu ook benieuwd naar wat jij zoal voor het eerst deed, Liesbet. 😉

      Like

    1. Oh dank je wel. Toen ik er zo aan begon was ik best wel verrast hoeveel dingen er ‘voor het eerst’ op m’n pad waren gekomen het voorbije jaar. Naar jouw overzichten kijk ik ook uit alvast.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.