Fragmenten

moOImenten (september 2018)

September…is er eentje to remember. Quasi die hele maand stond in het teken van m’n verjaardag. Eerst de voorbereiding van…en vervolgens het vieren zelf, en hoe! 49 kaarsjes mocht ik uitblazen (dat laatste niet meer letterlijk te nemen 😉 ). Daarnaast ook nog vele andere, memorabele moOImenten. Kleine, vanzelfsprekende dingen waaraan anderen mogelijk al eens voorbij gaan.

In deze maandelijks weerkerende rubriek wordt er bij stilgestaan, bij die schijnbaar belangeloze kleinigheden. Lees zelf maar en… get inspired 😉

Dankbaar om…

Leuke snail mail krijgen.
Vers en ove(r)nheerlijk brood van bij de warme bakker.
♥ De dochter die zo lief is om een mooi vakantiesouveniertje mee te brengen. [daar hou ik van]
♥ Een interessant en bovendien mooi geïllustreerd en overzichtelijk boek over bomen en hun bladeren op de kop kunnen tikken.
♥ Die éne vriendelijke heer die op het juiste moment op de juiste plaats is om datgene waarnaar ik op zoek ben (en zelf niet bijkan), te helpen aanreiken.
♥ Het Flow mix & match for paper lovers –  setje (op de foto ⇓: rechts) van mama cadeau krijgen.

Flow

♥ Een collega die persoonlijk afscheid komt nemen nav een nieuwe wending in haar job.
♥ Een warmere jas op die eerste koudere dagen.
♥ Auto’s die me doorlaten bij het oversteken.
Uitgenodigd worden voor een verjaardagsetentje bij m’n ouders thuis.
♥ Ongelooflijk verwend worden ⇓ met m’n verjaardag. Met èchte kaartjes ♥ ♥ ♥, zorgvuldig uitgekozen cadeautjes en lekker eten en genieten in goed gezelschap. *making memories*

Fier op…

♥ Het zelf zorgen voor luchthavenvervoer voor het jonge koppel dat samen op reis vertrekt. Fier, enerzijds omdat ik dat gedurfd heb (is echt mijlenver buiten m’n comfortzone), fier ook omdat ze zelf gezorgd hebben voor de betaling van die reis.
♥ Eens een degelijke pennenzak kopen voor m’n schrijfgerief. [erg handig voor wie zich zoals ik bezighoudt met handletteren, BuJo en snail mail]
♥ De dochter die een goede start neemt voor het nieuwe academische jaar en daar ook heel enthousiast over vertelt.
♥ M’n steentje bijdragen ⇓ voor # KOTK tijdens het Plantjesweekend.

# KOTK
Genieten van…

♥ Een niet te versmaden early breakfast op de luchthaven vlak voor vertrek… (♥ ♥ ♥ Exki).
♥ Een kunst- en hobbymarkt en een toffe madame leren kennen (zij geeft ook interessante cursussen) met ⇓ mooie, originele zelfgemaakte kaartjes.

kaartjes

♥ Een supergezellige namiddag met al even gezellige vriendin K. en de bezichtiging op OMD (Open Monumenten Dag) van een prachtige art nouveau villa.
[meer beeldmateriaal binnenkort 😉 ]

art nouveau

♥ Het ‘off-line is the new luxury’ principe hanteren en merken hoe rustgevend zoiets werkt.
♥ M’n eerste team-event met de nieuwe collega’s. Een gezellige BBQ midden september en een kwis waarbij er veel gelachen wordt.  Top collega’s!
♥ Een namiddagje genieten samen met m’n mama op zo’n street art festival. Nog een terrasje kunnen doen medio september.

♥ Een traktatie met taart op het werk. Te weten: een van de collega’s volgt nu zo’n cursus ‘taartdecoraties maken’.
♥ Een mooie opkomende zon.
♥ Een kristalheldere hemel vol fonkelende sterren en een al even heldere maan.
Miracle mornings inbouwen in m’n dagdagelijkse doen.

Vrolijk door…*

♥ Dat éne vrolijke sms-je van dochterlief vanop hun reisbestemming.
♥ M’n self-care journal (ofte zelfcompassie dagboek) dat een waardevolle uitlaatklep voor me betekent.
♥ Van mama mogen vernemen dat m’n broer met z’n verjaardag op reis is en hij dus een leuke verjaardag zal hebben. *broer gelukkig = zus gelukkig*
♥ De dochter die plots zin krijgt in een McFlurry en er dan maar om rijden. *leuk moeder-dochtermomentje*
♥ Een goede start van de dochter op de nieuwe school en zij die zèlf allerlei leuke schoolspullen daartoe gaat kopen.
♥ De uren plezier die ik kan beleven dankzij snail mail en het samenstellen van pakketjes daarvoor.
Leuke washi-tape vinden.
♥ Een kaartje met vakantiegroetjes van vriendin C.
Lachende gezichten als ik – als automobilist – fietsers op de straat overlaat.

kaartje

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

10 gedachten over “moOImenten (september 2018)

  1. Oh, ik word altijd zo blij van jouw mooimenten!
    Vandaag was voor mij een dag vol kleine gelukjes: afspreken met een vriendin en bijbabbelen, heerlijk weer, een lekkere lunch, een nieuwe thee ontdekken, een stuk vegan carrot cake, een leuke bladwijzer vinden én een leenboek krijgen van de vriendin. En bij thuiskomst nog wat opruimen en poetsen zodat een stuk van het huis toch alweer wat properder is 🙂
    Hopelijk zijn mijn nieuwe collega’s taarteters, want ik neem regelmatig wat restjes mee naar het werk…

    Like

    1. Da’s hier niet anders Sofie. Het zijn net die kleine, schijnbaar belangeloze dingen die het leven zo waardevol maken. Leuke post krijgen, afspreken met lieve mensen, genieten van een gezellig samenzijn met lekker eten, en de work-life balance vinden. Meer moet dat echt niet zijn. En wat lees ik hier. Nieuw werk? Veel succes ermee alvast!!

      Geliked door 1 persoon

      1. Dankjewel! Het is – om verschillende redenen – tijd voor iets nieuw. Ik heb er heel veel zin in, maar moet eerst nog even mijn opzeg door…

        Like

  2. Ik word iedere telkens goed gezind wanneer ik jouw mooimenten lees. Eigenlijk herken ik me ook in heel wat van hen. De traditionele post (dat blijft telkens opnieuw een beetje feest), mensen die tonen dat ze aan je denken of je helpen (met een lief kaartje, een verjaardagscadeautje op maat, een luisterend oor of een iets langere arm die wel bij de bovenste plank geraakt)

    Deze week ben ik nog op zoek gegaan naar dat papier-pakket van Flow maar in de krantenwinkel was het niet meer beschikbaar. Misschien toch maar eens op de Flow-website gaan rondsnuisteren. Oh trouwens, dat bovenste zelfgemaakte kaartje van die mevrouw die je hebt leren kennen past echt perfect bij jouw blog.

    Like

    1. Da’s heel fijn om hier te mogen lezen, Liesbet en dankjewel daarvoor. Dat brieven schrijven is echt leuk hé en geheel wederzijds 😉 Binnenkort verschijnt alweer het nieuwste Flow-book-for-paper-lovers. Ik kon onlangs nog het vorige op de kop tikken toevallig… En oh ja dat bovenste kaartje, ik was meteen verkocht. Van die toevalligheden, daar word ik dus echt reuzeblij van hé. Binnenkort ga ik er een cursus bij volgen (verjaardagscadeautje van een van de vriendinnen).

      Geliked door 1 persoon

      1. Oh, dat had ik in een van je vorige blogposts gelezen. Wel tof dat je dan al eens hebt kunnen kijken wat voor kaarten de lesgeefster zelf maakt.

        Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.