Fragmenten

Ronddwalen (gedicht)

Ronddwalen
~~~~~~~~~~

(Voor M. , van mama)

Ik dwaal met m’n gedachten rond
langs straten, pleinen uit m’n jeugd,
hoe alles voor mij hier begon,
vriendschappen, vreugde en de deugd.

Het hoofdstuk dat zij nu instapt,
de invulling van haar verhaal.
Gisteren nog een harde klap:
haar eerste vriendje liet haar staan.

Geen woordje uitleg, geen waarom,
per-sms-het-uit-ge-maakt.
Samen draaien we een bladzijde om,
een harde noot nu om te kraken.

Want straks wacht haar een nieuw begin,
een nieuwe wereld die zal opengaan.
Nu even nog onzekerheid, een vraagteken na elke zin.
Ik vang nu op, haar liefdestranen.

Hilde D.

10 gedachten over “Ronddwalen (gedicht)

  1. … wat een prachtige tekst… ik kan me helemaal voorstellen dat dit allemaal veel met jullie doet, met haar, met jou, met jullie samen. Het zal allemaal vermoedelijk heel pijnlijk zijn, ik herinner me zelf nog hoe totaal van de wereld ik was nadat mijn eerste serieuze lief het uitmaakte… Zo mooi hoe je hier woorden aan geeft. Ik werd er echt enorm door ontroerd… een dikke knuffel voor jullie beiden!!!

    Geliked door 1 persoon

    1. Het was midden in de nacht toen ik hiervoor ben opgestaan Barbara. Het lag te woelen in m’n gedachten. Het kwam hard over, vooral de manier waarop en zonder enige uitleg. En zeker nu, zo vlak voor haar start aan de hogeschool… Hartverwarmend jouw lieve reactie, troost waaruit ik en zij samen nu kracht kunnen putten. Dank je, van harte…

      Geliked door 1 persoon

  2. Erg mooie tekst. Ik weet nog goed hoe moeilijk ik het had toen mijn eerste serieuze vriend me na heel wat jaren samen zijn zonder uitleg aan de kant schoof. Maar samen komen jullie deze klap te boven!

    Like

    1. Dank je, Evi… En ja het is een harde klap. We staan ervoor en moeten erdoor. Elke dag een beetje meer. Nu ligt ’t nog vers in ons geheugen en tijd brengt hopelijk raad en genezing. Ook jouw woorden doen me goed. Mercikes!

      Like

  3. Allen: als ouder wil je je kind gelukkig zien. Haar verdriet voelt als mijn verdriet. Nu op krachten komen en er zijn voor haar met positieve gedachten, is wat zij nu het hardste nodig heeft. Weldra start ze aan de hogeschool, wat ook allemaal nieuw is voor haar. Het is tè belangrijk dat dat goed verloopt… Bedankt voor jullie reacties (de vind-ik-leuks en de lieve, begripvolle woorden). Liefs.

    Like

  4. Ah bah, uitmaken via sms! Zal misschien wel modern zijn, maar verdient liefde niet een beetje meer respect? (of klink ik nu heel oud 🙂
    In alle geval: veel sterkte! Vooral voor je dochter – hopelijk biedt de hogeschoolstart voldoende afleiding -, maar ook voor jou, want het is duidelijk dat je er heel erg door geraakt bent.

    Like

    1. Bah, inderdaad Haaike, ik deel dan ook jouw mening. Intussen is alles hier wat getemperd (ze is momenteel in de ‘ik ben er zò kwaad op-periode’ en houdt zich echt sterk) maar was wel even heftig inderdaad.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.