Fragmenten

moOImenten (augustus 2017)

moOImenten is het vervolg op GeluksmoNUmentjes, dat hier is opgestart in 2015. Een maandelijks weerkerende rubriek met een samenraapsel van al die kleine geluksmomenten van de afgelopen maand. Vanzelfsprekende dingen om eens wat vaker bij stil te staan en dankbaar mee om te gaan. Dingen om fier op te zijn, iets wat mij/ons vrolijk heeft gestemd en/of waardoor ik/wij met vreugde worden vervuld. Hier gaan we dan voor de maand augustus.
Dankbaar om…

♥ Een laatste verlenging van m’n interim contract en collega’s die hierop enthousiast reageren. *ontroerd*
Mogen rekenen op herkenning en vooràl begrip bij de vriendinnen met betrekking tot die vervelende typische kwaaltjes ‘van nu’.
♥ Een leuk sms-je in dankbaarheid en erkentelijkheid ontvangen, naar aanleiding van een tip die ik had gegeven. (Te weten: vetvlekken op blauwe hardsteen? Probeer eens Dreft en ja…dat heeft gewerkt!)
♥ Dankbaar…dat ik de kans heb gekregen om met zulke fijne, lieve collega’s te mogen samenwerken. Dankbaar… om het onvergetelijke moment van afscheid met zo’n ⇓ mooi aandenken dat ze me hebben gegeven.

succes!
Fier op…


♥ Een rechtstreekse collega die het heeft gehaald op de dodentocht van Bornem, zonder voorbereiding moet je weten. Wow! Wow! en nog eens Wow!!!  Zoveel bewondering voor die collega!

De dochter die haar vuurdoop doorstaat met betrekking tot haar vakantiejob (er bestaan echt hele erge kleuters, ja die zijn er ook...). Of zoals ze zelf terecht opmerkte: “Mama, dit heeft me weer wat sterker gemaakt, ik heb hier veel uit geleerd.”
♥ M’n Bullet Journal, die steeds meer vorm krijgt en me – nog steeds – op goede weg helpt.
♥ Zelf een technisch mankementje oplossen = how to… save money in the pocket. Te weten: m’n wasautomaat haperde regelmatig, waarna ik de filter er volledig heb uitgehaald, gereinigd en hupakee… probleem opgelost!
♥ Het steeds beter volhouden om niet meer te nagelbijten. Zou mijn motivatie tracker daar voor iets tussenzitten…?
De dochter die heel bewust  en vooral ook plichtsbewust omgaat met afval, respect voor de natuur etc.  (“Mama, op dat festival heb ik geen enkel bekertje, bordje of wat dan ook op de grond gegooid. Ik begrijp eigenlijk niet waarom anderen dat wel doen.”)

Genieten van…

♥ Ergens…onderweg…: stilstaan bij een mooi observatie moment van een groepje Canadeze gansen die staan te grazen langsheen de weg waar wij op dat ogenblik langs rijden.
♥ Net zo goed kunnen genieten van zoiets simpel als gewoon…heel gewoon…een snipperdagje thuis. * Simpel geluk = groot geluk. *
♥ De vele uren doodle èn handlettering plezier. De heerlijke ontspanning dat zoiets meebrengt – tevreden zijn met de resultaten [en voor de geïnteresseerden -> binnenkort kom ik er meer van tonen 😉 ].

Vrolijk door…

♥ Op een ochtend tijdens het ontbijt: de blauwe besjes in m’n overnight oats die uit elkaar spatten (door een iets of wat verkeerd (?) manoeuvre mijnentwege) en overal een spoor van blauwe druppels nalaten. *hilarisch moment*
♥ M’n gouden kettinkje dat ik verloren had gewaand terugvinden (te weten: eentje dat ik als jong meisje van m’n ouders had gekregen, het heeft dus vooràl een hele emotionele waarde).
Ergens…onderweg: *  een originele benaming bemerken voor een houtverwerkingsbedrijf -> ‘Bast – een hart voor hout’
Het poesje van de buren een acrobatische stunt zien uithalen -> ze liep bovenop een afsluiting tot ze plots op de top tot het besef was gekomen dat ze er op die manier maar moeilijk zou af geraken. Toen keerde ze op haar passen terug (alsof het de normaalste zaak van de wereld was) en ik…ik stond erbij en keek ernaar  🙂 . Alleen jammer van dat fototoestel dat niet binnen handbereik lag op het ogenblik van die stunt…
Het enthousiasme waarmee de dochter terugkeert na 4 dagen ‘festivalleke doen’.
Grappig…hoe ik de dingen soms verkeerdelijk lees onderweg zoals ‘Fermis kuif’ (ipv Kermis fuif). *zelfhumor is de beste remedie*
♥ M’n collega zien glunderen bij terugkomst van een wel erg romantische reis tijdens dewelke ze een ⇓ huwelijksaanzoek kreeg. Vol trots en in vertrouwen toonde ze me ⇓ haar verlovingsring dus ik meteen – *smak* *smak* *smak* – haar een dikke proficiat gewenst en zelf blij dat ik in die vreugde heb mogen delen. *betrokkenheid*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

11 gedachten over “moOImenten (augustus 2017)

    1. Telkens sta ik weer versteld hoeveel kleine, onbetaalbare dingen er maar nodig zijn om dat geluk te vinden, Sandra. Ik blijf ze graag verzamelen, elke maand opnieuw 🙂

      Geliked door 1 persoon

  1. Zo’n mooie opsomming van gelukkig-makende momenten. Dat kaartje van je ex-collega’s is echt hartverwarmend, de Dodentocht uitwandelen zonder voorbereiding vind ik ontzettend knap (al vind ik het eigenlijk sowieso knap wanneer iemand die 100km kan vervolledigen). Dat van het katje van je buren bracht me aan het glimlachen omdat ik gisteren nog toekeek terwijl de kat van onze buren zich aan het voorbereiden was om van de schutting op het dak te springen tot ze plots besloot om het toch maar niet te doen, zich omdraaide en vervolgens weer terug draaide.

    Die blauwe besjes vind ik heerlijk. De afgelopen weken heb ik er volop van genoten vermits ze binnenkort een hele tijd niet meer beschikbaar zijn. Nu ja, wsl kan je ze nog wel vinden maar ze zijn natuurlijk niet meer in het seizoen. Wat leuk ook dat je dat gouden kettinkje hebt teruggevonden, zeker wanneer het een belangrijke waarde voor je heeft.

    Like

    1. Wow zo’n uitgebreide reactie. Ik merk dat er veel is waar je je in terug kan vinden (waarom verbaast dat me nu niet… 😉 ). Wat die dodentocht betreft, inderdaad altijd knap als iemand die uitstapt (of zoals sommigen uitlopen), al krijgt iemand die dit zonder voorbereiding kan toch nog nèt dat tikkeltje méér respect en bewondering van mij. Je moet het maar doen hé. Oh zo grappig dat toeval van die kat van de buren. Ik kan er mij zò iets bij voorstellen. Blauwe besjes heb ik graag het hele jaar door, in wintertijd koop ik dan gewoonlijk de diepvriesvariant, smaakt net zo goed. En ja…niet omwille van de geldwaarde, wel de emotionele waarde wat dat kettinkje betreft. Voelde me helemaal opgelucht toen ik het terugvond.
      Hierbij een dikke merci voor jouw lezen van begin tot eind en vooràl voor deze toch wel hele fijne, uitgebreide reactie Liesbet.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.