Dag boek

Zou ik voor géén goud kunnen missen

[Waarom dit boekje voor mij goud waard is]

Als je alleen naar een onbewoond eiland zou gaan, wat zou je dan zeker meenemen? En dus voor geen goud kunnen missen?  Het is zo één van die cliché vragen, maar biedt wel gespreksstof.

Voor mij is dit…mijn Gouden Boekje

 

Gouden Boekje
Gouden Boekje

Hoe het allemaal begon…

Het begon in het jaar 2011. Zo’n jaar waarin er vanalles was gebeurd. Mijn leven kreeg een nieuwe wending, ik moest keuzes maken. Dan gebeurt het al eens, dat een mens nadenkt, hard nadenkt, heel hard nadenkt. Al die gedachten komen dan als een rollercoaster op je af. En dan zoek je manieren om dit van je weg te schrijven,  en zo je hoofd een beetje holler te maken. Je gaat op zoek naar dingen, die jou weer gelukkig kunnen maken. Voor mij was deze manier mijn Gouden Boekje.

…en nog steeds verder gaat

Ik verzamelde hierin allerlei leuke gedachten, veelzeggende one-liners, uitspraken waarbij ik stil bleef staan en die me verder positief op weg hielpen. Ik ging weer zelf tekstjes schrijven, was blij als een klein kind met een veelzeggend kaartje dat ik kreeg enzovoort. Bij al die mooie woorden-schatten, koos ik ook zorgvuldig uitgekozen beeldmateriaal (prentjes zoeken, weet je nog uit de lagere schooltijd?).  En neen, ik haalde het niet van het internet (dat zou tè gemakkelijk zijn) maar doorbladerde tijdschriften, en ging speciaal op zoek naar

Conclusie

Dit Gouden Boekje is – zo kan je het wel stellen – een beetje mijn redding geweest. Ik greep ernaar terug, telkens ik het even opnieuw niet meer zag zitten. En ook nu nog vul ik het regelmatig aan. Vandaar mijn keuze: het is zo één van die schatten die ik voor geen goud zou kunnen missen. Bedankt om méé te bladeren!

Uit het Gouden Boekje

kaartje quattro stagioni
een bladzijde uit het Gouden Boekje

Sei-zoenen

Uit elke winter wordt
een nieuwe lente geboren.
En in de zomer sluimeren reeds
de warme kleuren van de herfst.

Weet dus dat
onder elk wit tapijt
een patchwork aan
vrolijke kleuren ligt verscholen.

Zo heeft ieder mensenleven
zijn seizoenen.
En wie nooit tegenslag kent, mist
het besef van gelukzaligheid sterk.

Hilde D.

bladzijde uit het Gouden Boekje
nog een bladzijde uit het Gouden Boekje

 

 

 

 

 

 

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.