Fragmenten·Ontdek je plekje

Op stap: Verloren Bos – Lokeren (deel 2 van 2)

Het geluid waarover ik het vorige keer had, kwam van deze vrolijke bende knobbelganzen. Er stond er al één op de uitkijk, die voormiddag, wachtend op de andere gasten. Van één ging het naar twee en schoof ook de derde genodigde mee aan de toog voor dit gezellige onderonsje. Eén voor één namen ze een slokje.

Niet enkel de fauna, ook de flora was er duidelijk merkbaar aanwezig. En de zon, die liet zich ook van haar beste kant zien zodat er weer naar hartelust kon worden gefotografeerd. *dankbaar*

Wie even wil verpozen, kan rustig een bankje (foto 1) opzoeken daar rond die vijver aan het kasteel (zie deel 1).

Een ander hoogtepunt die voormiddag was toch ook dit. Ik keerde op m’n stappen terug en raakte aan de praat met een tweede voorbijganger – duidelijk ook een natuurliefhebber – terwijl ik de boshyacinten een tweede keer aan het fotograferen was.

Eerder die voormiddag had ik de roep van een pauw gehoord, in het Bospark daar tegenover, zo vertelde ik deze meneer ondermeer. Iets wat ik al een tijdje had gehoopt, kwam die dag ook uit. Meneer nam me mee op sleeptouw naar die éne pauw (er zaten er meer) waarvan hij het zeker wist. Met name: een pauw die z’n verenkleed zou tonen. En inderdaad, dat geduld wordt beloond bleek ook toen.

Wat werd er gepronkt! Hij toonde zich in alle mogelijke richtingen, dit prachtexemplaar, alsof hij wist dat er zo naar hem werd (op)gekeken. Hij hield het behoorlijk lang vol. Het vrouwtje (foto 3) moest heus niet te dicht in zijn buurt komen, dit was immers zIJn ‘modeshow’.

En zo komen we ook meteen bij het einde van mijn diashow fotoverslag van die dag.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hier eerder verschenen

Op stap: Verloren Bos – Lokeren (deel 1 van 2)

17 gedachten over “Op stap: Verloren Bos – Lokeren (deel 2 van 2)

    1. Doe ik meestal hoor als ik iets lees over een gebied dat me niet meteen bekend is. Kan altijd nuttig zijn om er zelf eens te gaan kijken als ik in de buurt ben.

      Like

    1. Dank je. De ganzen stonden niet zo ver van mij. Ik was onder de indruk van hun ware grootte. Het kwam geen seconde te vroeg, die dag want inderdaad: hierop wachtten we al zo lang.

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.