Fragmenten·Ontdek je plekje

Een namiddag aan het Donkmeer

Op dagen zoals vandaag – 1 juni 2024 – waarop het alwéér regent, neem ik nog eens plaats achter m’n privé laptop . De schaarse zonnige (en vrije) dagen zoals we die tot hiertoe hebben gekend, wou ik dan ook zoveel mogelijk buiten doorbrengen📷. Zo ook toen, die dag dat ik naar het Donkmeer gaan wandelen ben. Druppelsgewijs – what’s in a name🤭 – kom ik jullie van deze uitstapjes alvast nu enkele foto’s tonen.

Het Donkmeer, een plek waar ik ontzettend graag kom. Er valt in elk seizoen wel wat te beleven. Zo ook nu weer. We schrijven 5 mei 2024.

Het goede weer die dag zou wellicht vele kijklustigen en dagjestoeristen lokken, bedacht ik. Dus zorgde ik ervoor dat ik ruim op tijd ter plaatse kon zijn. Dat éne toeristische bootje (foto linksboven) vormde nu nog een uitzondering. Nu nog, al wist ik dat daarin snel verandering zou komen met meer rondvarenden in die huurbootjes. Verderop zag ik ooievaars over hun nesten vliegen.

Ik volgde voor een stuk een wandelpad dat ik nog niet eerder had ontdekt. Die boom begroeid met korstmos vond ik mooi. Net zoals de zonnige brem die nu overal volop in bloei stond.

Nog wat kleine flora (hondsdraf) en -fauna (meerkoet kuiken) erbij, tot deze laatste me de rug toekeerde. Tijd om naar huis te gaan, met weerom een mooie en aangename herinnering op zak. En de hoop dat er nog meer van die dagen mochten volgen…

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

13 gedachten over “Een namiddag aan het Donkmeer

  1. Het is een mooi gebied rond het Donkmeer dat heb ik ook bij andere bloggers wel gezien. Jij hebt er nu ook weer een mooie afwisselende fotoserie kunnen maken.

    De natuur doet het op de meeste dagen goed met alle regen, maar ik ben er intussen ook wel klaar mee. Stabiel zomerweer lijkt er eerst nog niet in te zitten, we zullen nog even moeten doorzetten.

    Geliked door 1 persoon

    1. Een plek die inderdaad door velen wordt geliefd, ondermeer in de blogwereld.

      Het groen staat er wel mooi fris bij overal, (on)dankzij de overvloedige regen. Doorzetten is het juiste woord.

      Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.