Dag boek

Boekenbuit Q3 – 2017

Het heeft eventjes op zich laten wachten, m’n boekenbuit van het afgelopen kwartaal. Boeken kopen doe ik dan ook niet zo vaak meer. Er staan immers nog zovééél boeken – literaire werken, ongelezen – in mijn boekenkast. Tegenwoordig duik ik dan ook meer in non-fictie/zelfhulp boeken en DIY boeken. Ziedaar de verklaring voor m’n volgende boekenbuit :-).

3 boeken op 3 maanden tijd, dat is zeker niet overdreven…

Eet beweeg slaap (Hoe kleine keuzes leiden tot grote veranderingen) – Tom Rath

Eet, beweeg, slaap

Hoe zorg je ervoor dat je in de ratrace van elke dag toch de balans blijft behouden? Welke zijn de valstrikken waar we wel eens intrappen? De verborgen verleiders om toch weer af te wijken van een uitgebalanceerd leven? Welke gevaren zitten daarin op termijn?

Niets verontrustend echter, wel een boek als eye opener. Of het a-ha! moment, ‘Oh ja, da’s ook bij mij zo‘, herkenning uit eigen leven.

Met simpele tricks en tips voor iedereen weggelegd, biedt dit boek een antwoord op vele vragen om je leven minder gejaagd, met meer balancing en happiness op te bouwen. Een aanrader!

Langer jong langer gezond (De 20 basisregels) – Dr. Sarah Brewer

Langer jong langer gezond

Sinds ik te kampen kreeg met een hoog vitamine D tekort, ben ik op zoek gegaan naar een soort van Vitaminen boek. Waar haal je nu die vitamine D zoal uit? Naast het zonlicht – een top leverancier voor vitamine D – zijn er ook voedingsbestanddelen met een hoog vitamine D gehalte. Iets wat duidelijk wordt toegelicht in dit wetenschappelijke- doch erg toegankelijke boek.

Niet alleen wordt erop gewezen hoe belangrijk bewegen, een bepaalde eet- en levensstijl zijn (ik leer nog elke dag bij 😉 ). Er staan ook heel veel bijkomende nuttige weetjes in zoals daar zijn: De body mass index (wat is er nu van waar?); Waarom supernoten echt supernoten zijn; Hoe je je botten/spieren/gewrichten soepel kan houden door eenvoudige hulpmiddelen; Een wereldwijde database van geluk en zo meer.

Naar dit boek wordt hier geregeld teruggegrepen. Zonder mezelf te willen forceren, pas ik dan al eens een en ander daaruit toe in m’n eigen leven. Het voelt ook héél oké als ik deze of gene tip uit het boek in de praktijk omzet.  Ik merk, voel vooral het verschil.

Handlettering journal doe je zo! – Karin Luttenberg

Sinds ik de handlettering microbe te pakken kreeg, ben ik ook op zoek gegaan om dit verder uit te breiden. Ik wilde niet alleen tekst, maar ook beeld (tekeningen/doodles/losse schetsen) toevoegen aan m’n bullet journal.

Een goede hulp hierbij is dit ⇓ boek van Paperfuel: Handlettering journal doe je zo! De auteur – Karin Luttenberg – is intussen een begrip geworden op vlak van Handlettering. Het eerste boek dat ik eerder aankocht was in elk geval een goede start om het handletteren aan te leren.

Met dit vervolg is tekenen niet langer een geheim voor mij of voor gelijk wie die ook maar ‘denkt’ niet te kunnen tekenen. Iederéén kan tekenen, daarin werkt dit boek erg overtuigend! Met glasheldere uitleg, stap-voor-stap schema’s en talloze tricks en tips van een kenner in kwestie. Karin Luttenberg: onthouden die naam.

Handlettering journal doe je zo!

Het onderstaande filmpje ⇓ toont jou de inhoud van het boek:

 

 

BRON foto’s: bol.com/pixabay.com

Benieuwd naar de vorige boekenbuit?

Via deze link vind je ze terug.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Welk(e) non-fictie boek(en) heb jij onlangs gekocht/gelezen?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

8 gedachten over “Boekenbuit Q3 – 2017

  1. Langer jong langer gezond lijkt me een heel interessant boek dat ik zeker ook wil lezen! Ook het eerste boek lijkt me wel de moeite. Ik kijk al uit naar de boekenbeurs die binnenkort plaatsvindt

    Like

    1. Is ook erg interessant, Sofie. Hoewel ik al vrij bewust bezig ben met gezond eten en leven, toch heb ik hier ook weer uit geleerd…
      Handlettering, daar ben ik meteen mee opgestart zodra ik het eerste boek had gekocht. Het is- en blijft een erg leuke hobby 😉

      Liked by 1 persoon

  2. De laatste tijd heb ik weer enkele nieuwe kookboeken gelezen. 5 ingrediënten van Jamie Oliver bijvoorbeeld. Maar ook een boek met alleen maar Tosti-recepten (zowel hartig als zoet). Een veganistisch kookboek én het nieuwe boek van Janneke Philippi waar ik vorige week nog wat recepten van heb uitgeprobeerd.

    Like

    1. Dat van Jamie Oliver en van die Tosti-recepten herinner ik me inderdaad. Als flexitariër houd ik van veel afwisseling in de keuken. Janneke Philippi…die naam zegt me helemaal niets. Effe google-n. Ah ja stoofpotjes en soep …lust ik ook heel graag x

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

