Fragmenten

Dinsdag, bezindag

Afbeeldingsresultaat voor art evokes the mystery without which the world would not exist

Art evokes the mistery without which
the world would not exist

René Magritte

 

Aan de Belgische kust loopt in Knokke-Heist momenteel de Magritte experience. Nog tot 3 september 2017 valt deze openlucht tentoonstelling op en rond het strand daar te bewonderen. Met (soms letterlijk ->) grote werken van Magritte, een Belgisch surrealistisch kunstschilder (1898 – 1967) wiens werken me al altijd hebben aangesproken. Een van zijn meeste gekende werken is ‘Ceci n’est pas une pipe’ met daarop de afbeelding van een pijp.

Het werk dat hierboven staat afgebeeld stond ook op een ansichtkaart die ik ooit als jong meisje heb meegebracht van een schoolreis naar aanleiding van een bezoek aan een museum toen, eind jaren ’90.  Dag èn nacht in een en dezelfde afbeelding vervat, op z’n minst speciaal te noemen. Een quote van deze Magritte vond ik dus zeker toepasselijk op deze volgende ‘Dinsdag, bezindag‘.

Meer ‘Dinsdag, bezindag’ vind je via deze [link]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

BRON foto: pinterest.com

10 gedachten over “Dinsdag, bezindag

    1. Ik ken het vanuit de lessen kunstgeschiedenis (middelbare school tijd, dus al enkele tientallen jaren geleden 😉 ). Ik vond het altijd een beetje fascinerend, vooral het feit dat dag èn nacht op 1 schilderij aanwezig zijn. Ik doe dat wel graag, zo dingen laten bezinken en een bezinmomentje inlassen.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

