Fragmenten

Wat het weekend bracht (14)

Er wordt hier niet zo heel veel meer geblogd. Andere prioriteiten momenteel 😉 . Offline ontbreekt het me in elk geval niet aan inspiratie. Zo’n weekend overzicht geeft dan natuurlijk wel stof om meteen lekker veel bij elkaar te kunnen schrijven. Op dus naar de volgende ‘Wat het weekend bracht’. Kijk alvast even mee…

Vrijdag

foto van Hilde Deknopper.

Een hoogzwangere vriendin kwam vrijdag langs. Daar zij nog steeds temidden de verbouwingswerken zitten, besloten we om ons volgende afspraakje opnieuw hier comme chez moi te laten doorgaan. Bezoek ontvangen, ik vind dat altijd fijn. Daar hoort ook gepaste muziek bij. Omdat ik heel wat CD’s in mijn collectie heb zitten die nog maar zelden worden afgespeeld, maakte ik van de gelegenheid gebruik om nu toch enkele van m’n ‘oude’ C.D.’s vanonder het stof te halen. Mijn keuze viel hierop ⇓ en werd ook zeer gesmaakt door die vriendin.

C.D.’s
Zaterdag

Met een andere vriendin (die ik – eveneens – had leren kennen tijdens mijn opleiding) trok ik dan zaterdag voormiddag richting Aalst (foto marktplein Aalst ⇓ ). Nog steeds een leuke stad om te vertoeven met op zaterdagmorgen de wekelijkse markt (love it).

Toen we plots verrast werden door een felle regenbui – die maar niet scheen te stoppen – en hierop geen van beiden waren voorzien besloten we dan maar om allebei een paraplu te kopen.  Hilariteit alom! Die van mij werd er eentje zoals die van Kabouter Spillebeen: rood met witte stippen :-p .  Een streepje kleur tussen het grauwe van regen, ik kon er weer tegen 🙂 . Intussen begonnen we stilaan een hongertje te krijgen.

Ik nam die vriendin mee op sleeptouw bij deze leuke horeca zaak waar je overigens tegen een zeer democratische prijs op zaterdag een marktschotel kan bestellen wat we dan ook hebben gedaan. Het werd tevens een leuke gezellige zaterdag namiddag. We hebben weer eens kunnen bijpraten en zeker voor herhaling vatbaar! Een van mijn voornemens voor 2017 wordt hiermee dan ook weer ruimschoots ingelost. High five voor mezelf!

Ik merkte dat de winkelrekken al stilaan werden gevuld met de agenda’s voor 2018 en heb het er ook maar op gewaagd om alvast mijn nieuwe exemplaar op zaterdagavond on-line te bestellen. Een limited edition uit de geweldige Moleskine reeks. Soms is het gewoon een kwestie van meteen te beslissen en niet te lang te twijfelen 😉 (zegt nota bene iemand die zelf een eeuwige wikker-en-weger is). Maandag verwacht ik ‘m in m’n brievenbus met de gebruikelijke post. Iets om naar uit te kijken.

postbode

BRON foto: pixabay.com

Zondag

Zondag was het vooral een kwestie van wachten…en blijven wachten. M’n dochter zou langs komen maar om hoe laat? Buiten scheen immers de zon en hunkerde ik naar wat buitenlucht. Hoe die dag er verder zou gaan uitzien liet ik zo’n beetje over aan de omstandigheden. Te weten: op zaterdag had er een groot familiefeest plaats gevonden langs haar papa’s kant (= co-ouderschap) dus ik verwachtte dat ze behoorlijk moe daarvan zou terugkeren.

Was echter vergeten dat ze nog héél wat diende voor te bereiden in verband met de vakantiejob die ze had aangenomen (= moni voor een kleuterkamp). Daar zette ze zich meteen aan bij thuiskomst zondag namiddag. Ze had intussen zelf al afgesproken met een vriend ’s avonds en dus had ik het kot weer voor mij alleen. Ik ben dan maar een lekkere pita schotel gaan halen op zondagavond en die heeft me ook wel gesmaakt …

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

10 gedachten over “Wat het weekend bracht (14)

    1. Ozark Henry heb ik al een keer live aan het werk gezien, een hele poos terug, op de Lokerse feesten, heel fijn was dat. Leuk dat je die ook weet te smaken 🙂 . Ik geniet rustig verder, zo af en toe, met wat snipperdagen ;-).

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

