Creaties·Fragmenten

Wat het weekend bracht (13)

Alweer een nieuwe ‘Wat het weekend bracht’, intussen de 13e op rij. De vorige afleveringen vind je in een simpele klik via deze [link].
Vrijdag

Op vrijdag stond er iets leuk op het programma. Met name: een dagje naar de Ikea samen met een van de vriendinnen, S. Ik had wel enkele ideeën. Dat is meestal zo. Vaak kijk ik al eens op voorhand online wat ik zou kunnen gebruiken. Toch blijft zo’n bezoekje telkens verrassend.

Enerzijds omdat er dan vele leuke  vernieuwende ideeën worden uitgewisseld en inspiratie wordt opgedaan. Anderzijds omdat er wel altijd iets aan praktische zaken te rapen valt.  Dingen om het leven makkelijker, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker te maken 🙂 . Dit waren de vondsten deze keer.

Vooràl blij met deze ⇓ laptopondersteuning. Hierdoor komt het scherm op gelijke hoogte als m’n voorhoofd, dat blijkt ook de beste zithouding tijdens het werken met een laptop. Ik ben inderdaad ‘zo iemand’ die nog werkt vanop een laptop en merkte de laatste tijd dat ik wel vaker te kampen kreeg met nek-, hoofd- en schouderpijnen, ondermeer te wijten aan zo’n verkeerde zithouding. Dat is hiermee ook weer opgelost. Zo’n standaard vind je overigens ook voor tablets bij de Ikea ;-).

laptopsteun

De keukenafdeling dan, daar kan ik maar moeilijk aan voorbij zonder dat ik daar iets koop. Zoals sluitbare diepvrieszakjes (ze hebben ze in verschillende maten) en een gootsteenmat ⇓ . Mijn spoelbakken zijn volledig in het wit. Hierdoor blijven er al eens makkelijk zwarte strepen achter door pannen en potten. Zo’n witte wonderspons zorgde er dan voor dat zulke zwarte strepen makkelijk werden verwijderd. Da’s nu dus niet meer nodig dankzij zo’n ⇓ inlegmat. Last but not least:  een degelijke antikleefpan. Die zocht ik al een tijdje. Vriendin S. had hier ook al enkele van die pannen uit die reeks gekocht en haar ervaring ermee was positief. Na de eerste ingebruikname intussen kan ik dit alvast beamen 🙂 .

Zaterdag

Entertainment, daar draaide het vooral om op zaterdag.

Boeken zorgen al eens voor entertainment. Maar ach boeken. De laatste weken zijn het hier vooral ‘die dingen die daar mooi op een stapel blijven liggen’. Lezen komt er nog zo moeilijk van. Is voor mij momenteel overigens ook te vermoeiend. Tenzij doeboeken, hobbyboeken 🙂 . Keuzes maken, daar komt het nu op neer. Ik ben nu voornamelijk bezig met … – rustig – bezig zijn. De zinnen verzetten. Iets creatief :-). Het handletteren opnieuw opgerakeld en…tadaah… m’n eerste voorzichtige stapjes richting art journaling ⇓ 🙂 . Wordt ongetwijfeld vervolgd 😉 .

art journaling

Die – uitgeleende – boeken moesten natuurlijk wel een keertje terug in de bib geraken. Gelukkig kan men er tegenwoordig ook buiten de openingsuren terecht om boeken terug binnen te leveren, dankzij moderne tijden. Dankzij ⇓ zo’n inleverbus aan de buitenkant van het bibliotheek gebouw 🙂 .

inleverbus

 

 

Zondag

Zondagmorgen begon niet zo best. Hevige duizeligheid bij het opstaan verplichtte me om even terug te gaan liggen. De sessies bij de kinesist die me werden voorgeschreven om die duizeligheid te verhelpen, ik wacht er nog  op. De kinesist gaf tot hiertoe niet thuis met name. Vermoedelijk omwille van de jaarlijkse vakantie. Niet elke kinesist kan dat Halpyke manoeuvre uitvoeren met name.  Best vervelend. Ik weet intussen dat ik me daar niet druk om mag maken, dat verergert het immers alleen maar. Hopelijk krijg ik binnenkort wel gehoor…

De vitamine kuur die ik was begonnen slaat gelukkig wel goed aan. Ik voel me na twee innames al veel minder (en minder snel) moe alleszins. Al heeft m’n digitale detox van de voorbije week daar ongetwijfeld ook mee te maken. Ik merk hierdoor duidelijk een verschil.  Intussen er ook achter gekomen dat er nààst vitaminen ook andere soorten middelen bestaan om zo’n tekort tegen te gaan/te verhelpen.

Zoals een daglichtlamp of wekker met daglicht. De zondag was dan ook hèt uitgelezen moment om de verschillende mogelijkheden/leveranciers hierin te vergelijken.  Misschien toch maar eens overwegen om me dat aan te schaffen. Verder een hele gewone zondag en nog wat rustig verder gedoodled :-).

Wekker, S Nachts, Word Wakker, Ochtend

Zondagavond werd een filmavondje. Rustig op ’t gemakje thuis. En zeker nu ik – evenwel na lang wikken en wegen – heb beslist om Telenet Play uiteindelijk in huis te halen ligt de weg open voor zoveel méér (film)mogelijkheden 🙂 . Hier was er in elk geval eentje die daar óók heel gelukkig om was. Of met andere woorden:

 TIME 😉

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Meer lezen?

Wanneer het onverwachte op je pad komt -> over mijn vorige bezoekje aan de Ikea, met een wel héél verrassende wending.

13 gedachten over “Wat het weekend bracht (13)

  1. Zo’n steuntje lijkt me zeer interessant. Daar moet ik ook eens achteraan.
    Een tip: voor dat manoeuvre kon ik altijd terecht in UZ Gent, dienst neus-keel-oren. Ondertussen kan je maar best zoveel mogelijk blijven bewegen en zeker niet plat slapen. Plaats bij voorkeur twee à drie kussens onder je hoofd zodat je oren niet gekanteld achterover liggen.
    Geniet van je film!

    Like

    1. Vond/vind ik ook 🙂 je zal het je zeker niet beklagen, nu zit ik niet meer zo gebukt voor m’n scherm maar rechtop ;-).
      En dank voor de tip (en je bezorgdheid). Dat met die kussens werkt niet echt bij mij, ik krijg er alleen maar nekpijn van.

      Liked by 1 persoon

      1. En een ontspannen nek is ook belangrijk tegen dat duizelen. Mijn kinesist vermoedt dat nekspanning er ook mee te maken heeft. Ik weet het niet…

        Like

  2. Ah Ikea, de winkel waar ik nooit buiten kan komen zonder dingen gekocht te hebben 🙂 Ze hebben daar zo een leuke spullen! Lijkt me verder wel een heel fijn weekend te zijn geweest. Ik werk ook met een laptop hoor (zou eigenlijk niet weten hoe je dat anders doet?): op het werk met zo een soort docking station en afzonderlijk scherm, thuis gewoon op de laptop, al zou zo een steun daar ook wel van pas komen!

    Like

    1. haha zo herkenbaar Evi. Ga er ook nooit buiten met lege handen 🙂 . En zie me ook niet werken vanop een smartphone (of ander phone scherm) om te bloggen, nogal onhandig vind ik. Sinds ik die steun heb merk ik het verschil i.e. geen nek- of schouderpijnen meer. Ik zit nu rechtop ipv gebukt voor m’n scherm.

      Like

  3. Op het werk werk ik ook aan een laptop (thuis ook maar daarmee zit ik in de zetel), maar zo’n laptopsteun lijkt me onhandig bij het typen.
    Zo’n lichtlamp heb ik ook al overwogen om aan te schaffen voor tijdens de wintermaanden.

    Like

    1. Onhandig, zeg je? Integendeel. Ze hebben ook steuntjes als je liever vanuit de zetel werkt. Dat laatste vind ik persoonlijk echter niet ideaal, ik zit liever met een goede steun in de rug. Die lichtlamp overweeg ik ook wel, eerst nog wat reviews van ervaringsdeskundigen daarrond lezen.

      Liked by 1 persoon

  4. Oh, ik dacht dat ze bij Ikea enkel van die laptop-kussentjes verkochten. Blijkbaar moet ik dan toch eens naar daar want de reumatologe zij dat bloggen/werken op een laptop één van de slechtste dingen is wanneer je met je spieren -en gewrichten sukkelt.

    Like

    1. Bij de Ikea zijn er altijd wel nieuwe dingen die er bijkomen. Ik had dit bij mijn laatste bezoek ook niet gezien anders had ik het toen zeker ook al gekocht. Op mijn huidige werkplek – waar veel belang wordt gehecht aan ergonomie en welzijn over het algemeen – werkt iedereen met een laptop mèt steun. Zonder steun is inderdaad niet goed voor spieren en gewrichten.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

