Welzijn

Een rode zonnehoed

[Hoe deze bloem voor zon zorgt tijdens herfst- en wintermaanden]

echinacea purpurea – rode zonnehoed

Dag van de klant en mijn bezoekje aan de biowinkel

Onlangs bracht ik nog eens een bezoekje aan de naburige biowinkel. Dat was op de Dag Van De Klant. Ware het niet, dat elke kopende klant een Goodie Bag kreeg, ik was er waarschijnlijk niet naartoe gegaan (shame on me). Ach dat uitstellen toch! Ik vind van mezelf, dat ik wat vaker naar de biowinkel moet gaan. Voor een betere toekomst voor iedereen, klein èn groot. Ohla…zijn we reeds begonnen aan De Goede Voornemens Voor Het Nieuwe Jaar…?  Enfin, ik ben er dus wel degelijk geraakt. En dat heeft me aangenaam verrast.

De nieuwe biowinkel en een oude bekende

De biowinkel is intussen uitgebreid, met veel meer keuze, een breder assortiment en vooral: door de grotere winkelruimte ligt alles er netjes en overzichtelijk bij. En daar houden we van! Ik dus wat aan het rondkijken, in gedachte m’n gewone boodschappenlijstje aan het overlopen, en te bedenken, wat ik daarvan bij de biowinkel zou kunnen kopen. Een vaste waarde is nog altijd: De Rode Zonnehoed ofte Echinacea Purpurea / Echinacea Forte (zie foto).

Vitaminen die blijven

Een extra vitaminenkuur van deze plant, is goed voor elk tussenseizoen (herfst – lente). Voor meer weerstand, en dus een opkikkertje voor de immuniteit. Gesteld natuurlijk, dat de gewone levensstijl er gezond uitziet. Want vitaminenkuren ter vervanging van een ongezonde levensstijl, is voor mij niet oké. Voel je je dus meer bevattelijk voor winterkwaaltjes dan gewoonlijk, probeer het ook eens met deze Echinacea Forte. En weet me te zeggen, of het hielp?
(Maar zorg in de eerste plaats goed voor jezelf, door afwisseling in de voeding, voldoende groenten en fruit, een portie beweging en voldoende (nacht)rust 😉 )

TipWanneer volg je nu best zo’n vitaminenkuur? Een algemene regel is: gedurende al die maanden, waarin de letter R voorkomt. Omdat dan het zonlicht minder van de partij is.  In de overige maanden – mei , juni, juli en augustus – krijg je immers voldoende vitaminen van het zonlicht.

Succes alvast!

Info: Je vindt dit produkt onder andere hier.

goodie bag en aankopen
goodie bag en aankopen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.